HFM

artykulylista3

 

T+A D 10 MKII

64-68 11 2011 01Stali czytelnicy „Hi-Fi i Muzyki” zapewne zdążyli już poznać życie i twórczość Siegfrieda Amfta, założyciela i szefa T+A. Dlatego dzisiejszy wstęp ograniczę do niezbędnego minimum.

Odtwarzacz D 10 MKII wchodzi w skład serii V, która powstała w 2003 roku, z okazji 25-lecia istnienia firmy. Pierwotnie tworzyły ją: odtwarzacz SACD, wzmacniacz zintegrowany, przedwzmacniacz i gramofon. Niedawno dołączyły do nich potężne monobloki. Wszystkie urządzenia, oprócz tych ostatnich, z czasem poddano modyfikacjom, przez co zyskały dopisek „MKII”.

Bladelius Syn

34-37 02 2011 01W 1995 roku w szwedzkim miasteczku Alingsås niejaki Mike Bladelius otworzył niewielką firmę produkującą hi-endowy sprzęt stereo. Założyciel Bladelius Design Group AB nie był nowicjuszem w branży hi-fi.

Karierę zaczynał w 1990 roku w kalifornijskiej firmie Treshold, u boku samego Nelsona Passa. Od 1992 roku, po odejściu Passa, przez dwa lata pełnił funkcję głównego projektanta, lecz po kolejnych zmianach personalnych postanowił pójść na swoje.

T.A.C. C-60 (MHF)

Mag 18-21 03 2011 01Tube Amp Company nie jest samodzielną wytwórnią, lecz marką, którą niemiecka firma Sitron (będąca również właścicielem Vincenta) wkracza w świat urządzeń lampowych oraz w wyższe rejony cenowe. Poza modelem C-60 oferta obejmuje odtwarzacz CD K-35 oraz sześć wzmacniaczy zintegrowanych (34 MK, 34 Dream, 88, 834, V-60 i K-35). Urządzenia są projektowane w Niemczech i montowane w Chinach. Na taki mariaż reaguje zwykle zwiększoną czujnością. Jeżeli jednak wszystkie modele T.A.C. są wykonane tak jak C-60, to chyba zweryfikuję swoje dotychczasowe poglądy.

Odtwarzacz prezentuje się imponująco. Proporcje obudowy, odważnie głębokiej i rozłożystej, nadają mu solidny i elegancki wygląd. Projekt plastyczny opiera się na czarnej bryle, wspartej czterema narożnymi walcami, przykrytej potężną płytą szczotkowanego aluminium.

Soulution Digital-Player 540

80-87 05 2011 01Co łączy: silniczki elektryczne w BMW, kuchnię molekularną i luksusowy sprzęt grający? Odpowiedź znajdziecie w tekście o najnowszym odtwarzaczu CD/SACD Soulution 540.

Soulution rozbłysła na high-endowym nieboskłonie niczym supernowa. Istniejąca zaledwie od 2005 roku marka szturmem wdarła się na ekskluzywne salony i do redakcji wpływowych czasopism branżowych. Myliłby się jednak ten, kto by sądził, że te kilka lat funkcjonowania to cała historia szwajcarskiej manufaktury. Same przygotowania do premiery pierwszego wzmacniacza zajęły pięć lat i poprzedziły oficjalną rejestrację firmy. Do ostatniej chwili nie było bowiem wiadomo, czy uda się zrealizować niemal abstrakcyjne założenia, a wprowadzać kolejnego brandu zwyczajnej elektroniki właściciele po prostu nie chcieli.

Audio Aero Capitole Reference

64-68 11 2011 01Historia odtwarzacza Capitole rozpoczyna się w 1998, kiedy to Audio Aero zaprezentowało jego pierwszą wersję. Źródło bazowało na starszym modelu ładowanego od góry mechanizmu Philipsa i było seryjnie wyposażone w regulację poziomu głośności.

Audio Aero od pierwszej edycji Capitole’a współpracowało ze szwajcarską wytwórnią Anagram Technologies. Dostarczała ona upsampler, podnoszący rozdzielczość danych i częstotliwość próbkowania. Pojawił się też stopień analogowy z wyjściem na jednej lampie.

Primare CD32

Mag 04-07 12 2011 01Primare to duża nazwa w świecie starego hi-endu. Swego czasu ta szwedzka firma sprzedawała urządzenia tak kosztowne, że nawet rynek amerykański tego nie wytrzymał.

Można jeszcze niekiedy spotkać odtwarzacze CD z tego okresu, wyglądające jak statki kosmiczne. Do dziś uważa się, że w latach 90. Primare wyznaczał kierunki w dziedzinie wzornictwa hi-fi. Z przeszłości został mi sentyment do marki i przekonanie, że jej produkty zawsze są ciekawe.