HFM

artykulylista3

 

Soulution Digital-Player 540

80-87 05 2011 01Co łączy: silniczki elektryczne w BMW, kuchnię molekularną i luksusowy sprzęt grający? Odpowiedź znajdziecie w tekście o najnowszym odtwarzaczu CD/SACD Soulution 540.

Soulution rozbłysła na high-endowym nieboskłonie niczym supernowa. Istniejąca zaledwie od 2005 roku marka szturmem wdarła się na ekskluzywne salony i do redakcji wpływowych czasopism branżowych. Myliłby się jednak ten, kto by sądził, że te kilka lat funkcjonowania to cała historia szwajcarskiej manufaktury. Same przygotowania do premiery pierwszego wzmacniacza zajęły pięć lat i poprzedziły oficjalną rejestrację firmy. Do ostatniej chwili nie było bowiem wiadomo, czy uda się zrealizować niemal abstrakcyjne założenia, a wprowadzać kolejnego brandu zwyczajnej elektroniki właściciele po prostu nie chcieli.

Audio Aero Capitole Reference

64-68 11 2011 01Historia odtwarzacza Capitole rozpoczyna się w 1998, kiedy to Audio Aero zaprezentowało jego pierwszą wersję. Źródło bazowało na starszym modelu ładowanego od góry mechanizmu Philipsa i było seryjnie wyposażone w regulację poziomu głośności.

Audio Aero od pierwszej edycji Capitole’a współpracowało ze szwajcarską wytwórnią Anagram Technologies. Dostarczała ona upsampler, podnoszący rozdzielczość danych i częstotliwość próbkowania. Pojawił się też stopień analogowy z wyjściem na jednej lampie.

Primare CD32

Mag 04-07 12 2011 01Primare to duża nazwa w świecie starego hi-endu. Swego czasu ta szwedzka firma sprzedawała urządzenia tak kosztowne, że nawet rynek amerykański tego nie wytrzymał.

Można jeszcze niekiedy spotkać odtwarzacze CD z tego okresu, wyglądające jak statki kosmiczne. Do dziś uważa się, że w latach 90. Primare wyznaczał kierunki w dziedzinie wzornictwa hi-fi. Z przeszłości został mi sentyment do marki i przekonanie, że jej produkty zawsze są ciekawe.

Cary Audio Design CD 303T SACD Professional Version

48-53 12 2011 01Lampa kontra tranzystor to przedmiot niekończącej się audiofilskiej dyskusji. Zalety i wady obu technik przewałkowano już chyba z każdej możliwej strony i niby wszystko wiadomo, ale jako że wszystko jest względne, nadal nie wiadomo nic. Chyba że dostaniemy dwa w jednym. W dodatku z pilotem. Tak jak w odtwarzaczu Cary Audio Design CD 303T SACD Professional Version.

Cary Audio Design słynie ze wzmacniaczy lampowych. Odtwarzacze, aczkolwiek dostępne od dawna, stanowiły raczej

Cambridge Audio Azur 651C

18-19 02 2012 01Mówi się, że płyta kompaktowa odchodzi do lamusa. Widać to na wystawach sprzętu hi-fi, w sklepach muzycznych oraz w domach. Pliki wypierają fizyczne nośniki, a audiofile w poszukiwaniu dobrego dźwięku wracają do analogu. Mimo to, producenci odtwarzaczy CD nie wycofują ich z katalogów, lecz konsekwentnie wprowadzają nowe modele.

 

Cambridge Audio to marka znana wszystkim miłośnikom sprzętu, którzy już jakiś czas interesują się tą tematyką. W naszym kraju wielką popularnością cieszyły się serie 300 i 500. Ich konserwatywny wygląd jednych przyciągał, innych odstraszał, ale nikt nie narzekał na jakość brzmienia ani wysokie ceny.

T.A.C. C-60

36-41 05 2012 01Vincent to niemiecko-chińska kooperacja, kojarzona z rozsądnie wycenionymi produktami. Niektóre modele należą do grupy hybrydowych – łączą technikę lampową i tranzystorową.

 

Ich popularność pchnęła szefów firmy do podjęcia większego ryzyka: utworzenia dodatkowej marki, specjalizującej się już tylko w lampach. Nazwano ją skrótem T.A.C.: Tube Amp Company. Obecnie w skromnym katalogu pięciu wzmacniaczom towarzyszą dwa odtwarzacze: C-35 i C-60. Testowany model jest bardziej zaawansowany. Prawdopodobnie to najlepszy dyskofon, opracowany przez Vincenta.

Więcej artykułów…

  1. McIntosh MCD1100