HFM

artykulylista3

 

Tatami Audio - Glasba

mag0811012016 001
Tatami Audio jest firmą młodą, założoną przez dwóch zapaleńców, którzy jednak problematyką sprzętu hi-fi zajmują się od dawna. Po wielu latach konstruowania zestawów głośnikowych i akcesoriów zdecydowali się zrobić ten ostatni krok i zadebiutowali na Audio Show 2014.


Zaprezentowali swoje produkty, tym razem w pełni dopracowane pod kątem komercyjnym. Oprócz kolumn firma oferuje bardzo dobrze wykonane przewody głośnikowe oraz ustroje do akustycznej adaptacji pomieszczeń.



Boenicke W8 - Wyróżnienie 2016

3041102016 007

wyróżnienie

Wiele osób uważa, że w segmencie kolumn głośnikowych od dekad nie dzieje się nic nowego. Producenci w kółko wykorzystują te same technologie, tworząc wariacje na znany temat, a jedyne innowacje dotyczą materiałów na membrany.


Jest w tym trochę racji, ale od czasu do czasu pojawiają się wizjonerzy, którzy starają się spojrzeć na problem, odchodząc od stereotypów. Idą własną drogą, nie tylko po to, aby się odróżniać od konkurencji. Sven Boenicke wie, co robi, a o jego głośnikach mówi się dużo i dobrze. Trudno, żeby było inaczej. Wystarczy odwiedzić dowolną prezentację, by już po kilku sekundach wiedzieć, że „coś się dzieje”.


 


 

Audio Physic Classic 20 - Wyróżnienie 2016

image 426

wyróżnienie

W tym roku 30-lecie działalności będzie obchodził jeden z najbardziej znanych i szanowanych producentów audiofilskich kolumn – Audio Physic. Pierwszymi produktami firmy, założonej przez Joachima Gerharda, były minimonitory Tempo. Trzy lata później Gerhard opracował pełnozakresowe trójdrożne kolumny Avanti, które na długie lata zdefiniowały założenia konstrukcyjne Audio Physika.



Avanti były w zasadzie monitorami Tempo, wzbogaconymi o dodatkową sekcję niskotonową. Składała się ona z dwóch głośników basowych, umieszczonych po bokach. Monitorowemu pochodzeniu Avanti zawdzięczały wąską przednią ściankę, która z czasem stała się wizytówką niemieckiej wytwórni.

 

Magico S1

7075122015 002
Niewielu producentów kolumn wybiera własną drogę, z dala od utartych szlaków. Jeżeli decydują się na eksperymenty, to najczęściej dotyczą one składu membran i kształtu obudów. Na palcach jednej ręki można policzyć tych, którzy odrzucają sprawdzone rozwiązania i trzymają się własnej filozofii.



Twórca opisywanych dziś zestawów także przeszedł przez wszystkie etapy audiofilskiej kontestacji, aż osiągnął cel swego życia.

Spendor D1

5659122015 003W wydaniu „HFiM 1/2015” recenzowałem niewielkie kolumny podłogowe Spendor A6R. Ich dźwięk mnie zauroczył, więc zasugerowałem w redakcji, że jeśli trafi do testów inny produkt tej brytyjskiej firmy, to chętnie go sobie zaklepię. Życzenie się spełniło.



Monitory D1 to połowa serii D – tworzonej przez zaledwie dwa modele. Wolnostojące D7 („Magazyn Hi-Fi 3/2015”) są konstrukcją o klasycznych gabarytach, dostosowanych do przeciętnych warunków domowych. D1 są natomiast bardzo małe i mają zaledwie 30 cm wysokości.



Dynaudio Contour S1.4 LE

3639112015 002Seria Contour duńskiej firmy Dynaudio jest symbolem tradycji i wierności ideałom. Pojawiła się prawie trzy dekady temu, w 1986 roku. Zjawisko dosyć rzadkie na zmieniającym się szybko rynku hi-fi.

Producent zachował oryginalną nazwę serii w trzeciej już generacji, zapewne nie tylko ze względów sentymentalnych. Contoury zawsze stanowiły synonim jakości. Sam używam monitorów z tej serii (wersja 1.3 mkII) od dobrych kilkunastu lat. Pomimo pewnych niedogodności w aplikacji (Dynaudio uwielbiają wybitne wzmacniacze; ze średnimi mogą rozczarować), jak dotąd chyba tylko Sonus Faber Auditor M wzbudził we mnie nutkę zazdrości.
Recenzowana dziś wersja limitowana jest względnie młoda, choć jej protoplasta – Contour S1.4 – widnieje w katalogu od ponad 10 lat.