HFM

artykulylista3

 

Transparent Musiclink

23-33 07-08 2010 transparentMusiclinkTransparent należy do nielicznych audiofilskich firm kablowych, u których nie spotkałem jakiejś sprecyzowanej filozofii. Nordost chwali się możliwościami technicznymi i kablami do mózgu.

Tara zrobiła furorę modelami z izolacją próżniową. Audioquest ma na koncie chyba z milion opracowań, oznaczanych zazwyczaj trzyliterowymi skrótami. Transparent zaś nie ujawnia wielu szczegółów technicznych. Nie reklamuje się hasłem typu: „kable szybsze niż światło” ani nie stosuje piętnastu skomplikowanych rozwiązań w jednym interkonekcie,

z czego wychodzi broszurka na godzinę czytania i wzory zrozumiałe tylko dla naukowców. Zamiast tego znajdziemy wiele opisów brzmienia. Oto wybrane fragmenty: „transferuje więcej niskich tonów”, „oferuje głębszy i bardziej zwarty bas”, „pozwala się znaleźć bliżej muzyki”. Obecny katalog obejmuje 8 łączówek. Rozrzut cenowy jest ogromny. Za Musiclinka zapłacimy 780 zł; najdroższy Opus to wydatek 34000 zł. Musiclink jest spadkobiercą modelu Link 100, ale dzięki ulepszeniom wydaje się bliżej spokrewniony z Musiclinkiem Plus. Na stronie Transparenta przeczytamy tylko informację o dostępnych długościach i rodzajach wtyków, a na opakowaniu że przewodniki wykonano z miedzi o czystości 99,999 %. Nie mają zróżnicowanych przekrojów. Transparent twierdzi, że skutkuje to wprowadzaniem wielu różnych rezonansów, które zamulają dźwięk (a więc prezentuje zupełnie inne podejście niż Audioquest). Musiclink jest ekranowany, a wtyki lutuje się cyną z dwuprocentowym dodatkiem srebra.

Brzmienie
Najtańszy Transparent w teście wcale nie zagrał wyjątkowo transparentnie. Musiclink lubi dodać od siebie trochę ciepła i zagęścić dźwięk, szczególnie w średnicy pasma. Nie powiem, wokale stały się dzięki temu przyjemne i zmysłowe, ale kiedy towarzyszyło im coraz więcej instrumentów, brzmieniu brakowało selektywności. Wysokie tony były uspokojone, a bas schodził całkiem głęboko i miał miłe dla ucha wypełnienie. Musiclink to ciekawa propozycja dla osób, które barwę i spójność cenią sobie wyżej niż przejrzystość i dynamikę.

23-33 07-08 2010 transparentMusiclink T

Autor: Tomasz Karasiński
Źródło: HFiM 7-8/2010

Pobierz ten artykuł jako PDF