HFM

artykulylista3

 

Editors - In this Light and on this Evening

142-143 11 2009 Editors

Pias 2009
Dystrybucja: ISound

Interpretacja: k4
Realizacja: k5

Przez ostatnie cztery lata Editors, z kolejnego zespołu kopiującego Joy Division, wyrośli na drugą po Arctic Monkeys siłę na brytyjskiej scenie. Kluczem do sukcesu okazał się egzaltowany głos Toma Smitha i uproszczenie nowofalowej motoryki oraz brzmienia na potrzeby chwytliwych i mrocznych piosenek.
Po dwóch albumach, które pokryły się platyną, muzycy oficjalnie zapowiedzieli zmianę stylu i zatrudnili do produkcji Flooda, znanego ze współpracy z New
Order, Soft Cell czy Depeche Mode. Ten wybór od razu sugeruje, w którą stronę postanowili się zwrócić. Singlowe „Papillon” budzi nawet skojarzenia z legendarnym „Blue Monday”. Na „In this Light and on this Evening” może i jest więcej syntezatorów rodem z lat 80., ale to raczej naturalna konsekwencja rozwoju niż rewolucja. Gdyby nie długa rozbiegówka „Bricks and Mortar” z motoryką Kraftwerku, utwór mógłby trafić na wcześniejszą płytę. Podobnie pełne elektronicznego patosu „Like Treasure”.
Niespodziankami mogą być jedynie „The Big Exit“, oparty na rytmie electro i stylizowany na Depeche Mode oraz najbardziej progresywny pod względem kompozycji „Eat Raw Meat = Blood Drool”. W ten sposób Editors nie stracą swojej obecnej publiczności, za to mają szansę podtrzymać dobrą passę i zdobyć nową.

Autor: Jacek Skolimowski
Źródło: HFiM 11/2009

Pobierz ten artykuł jako PDF