HFM

artykulylista3

 

Szczęściarz - Ingolf Wunder

72-74 07 2011 01Z Ingolfem Wunderem – laureatem II nagrody na XVI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina – rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski:

MŁG: Jak idzie nauka polskiego?
IW: Opornie, ale robię malutkie postępy. To bardzo trudny język, ale planuję się go nauczyć. Kto wie, może kiedyś przeprowadzimy wywiad po polsku.
Dziś jesteś pianistą, ale jako dziecko grałeś na skrzypcach. Dlaczego zmieniłeś instrument?

Czytaj więcej...

Źołnierz ministra - Kazimierz Monkiewicz

78-81 01 2012 04Z Kazimierzem Monkiewiczem, pełniącym obowiązki dyrektora Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski.

MŁG: Jak menedżer, szef polskiego oddziału Panasonica, z wykształcenia inżynier elektronik, znalazł się w narodowej instytucji kultury?
KM: W rozmowie z osobą, która zajmuje się coachingiem i doradztwem personalnym, pojawił się kiedyś wątek, że pan minister szuka osoby, która mogłaby postawić na nogi NIFC. Po burzliwym okresie inwestycji chopinowskich Instytut był w trudnej sytuacji finansowej i organizacyjnej. Po doświadczeniach z ludźmi z wykształceniem muzycznym czy muzykologicznym, którzy pod względem zarządzania środkami publicznymi zdecydowanie się nie sprawdzili, ministrowi zależało, by tym razem oddać to osobie przygotowanej i doświadczonej w roli menedżera.

Czytaj więcej...

Ekspresja impresji - Rafał Blechacz

66-69 02 2012 01Z Rafałem Blechaczem o jego najnowszej płycie i rozwoju kariery rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski.

MŁG: Od naszej ostatniej rozmowy minęły blisko cztery lata. Co się w tym czasieu ciebie działo?
RB:Nic rewolucyjnego. Wydałem płytę z koncertami Chopina, a teraz premierę ma najnowszy krążek z Szymanowskim i Debussym. Poza tym typowe życie koncertowe – podróże, recitale i występy z orkiestrami; stopniowe budowanie reputacji i kariery. Ostatnio zacząłem się zajmować kameralistyką, czego wcześniej nie robiłem. To rodzaj hobby, ale bardzo przyjemnego. W styczniu 2012 wchodzę do studia nagrywać kolejną płytę dla Deutsche Grammophon. Data jej premiery nie jest jeszcze ustalona. Będzie to recital z repertuarem barokowym. Jest też plan jeszcze jednej płyty z orkiestrą. Będzie to coś z dojrzałego klasycyzmu.

Czytaj więcej...