HFM

artykulylista3

 

W domu lepiej niż w kinie - Philips

18 09 2010 01Pod koniec wakacji Philips zorganizował konferencję prasową, na której można było obejrzeć produkty mające się niebawem pojawić w sklepach oraz poznać wizję rozwoju firmy na najbliższe lata.

 

Firma nadal koncentruje się na kinie domowym. Ano właśnie – kino czy dom? Na to pytanie starano się udzielić odpowiedzi. Wnioski przemawiały na korzyść oglądania filmów w domu. A jak to wygląda u Philipsa?
Praktycznie wszyscy producenci telewizorów zmierzają w tym samym kierunku i ścigają się na parametry. Klientom już trudno się połapać. 100 Hz, 200 Hz, HDMI 1.2, 1.3 czy 1.4? Plazma, LCD czy LED? 3D pasywne i aktywne. Mocniejsze procesory, nowsze sposoby obróbki obrazu, cieńsze panele, mniejsze zużycie energii, Internet, Wi-Fi... Podobno „więcej” oznacza postęp. Philips również bierze udział w tym wyścigu, ale na prezentacji można było dostrzec coś jeszcze.

LG 3D - Trzeci wymiar nabiera kształtów

18-19 11 2010 0114 października LG zorganizowało konferencję, na której zaprezentowano najnowsze urządzenia i omówiono strategię na najbliższy czas. Wśród nowości znalazły się telewizory, zestawy kina domowego, projektory i odtwarzacze Blu-ray, a także monitory komputerowe. Wszystko podporządkowano jednemu celowi – wprowadzeniu trójwymiarowego obrazu do naszych domów.

 

Choć zabawa z trzecim wymiarem zaczęła się stosunkowo niedawno, to już dziś koncerny elektroniczne wiążą swoją przyszłość z rozwojem tej technologii. Nic dziwnego, że prezentacja LG zaczęła się od wykresów i słupków pokazujących prognozowany wzrost sprzedaży telewizorów z podświetleniem LED, modeli 3D i ekranów mogących się łączyć z Internetem. Wszystkie oczywiście szybowały w górę, ale dla klientów najważniejsze jest to, co można kupić już dziś.
W sali wystawowej zgromadzono mnóstwo sprzętu, począwszy od ekranów, przez rzutniki i zestawy głośnikowe, a na odtwarzaczach z łącznością bezprzewodową i wbudowanym dyskiem kończąc. Wszystko to było jednak tylko dodatkiem do trójwymiarowych ekranów. Uczestnicy spotkania mieli możliwość porównania różnych modeli i technologii prowadzących do uzyskania efektu 3D.
Gwiazdą przedstawienia był projektor CF3D. To potężna profesjonalna maszyna, przeznaczona dla bardzo zamożnych użytkowników oraz firm, które chcą urządzać w swoich siedzibach trójwymiarowe projekcje. Na przykład biur architektonicznych, które we własnej salce projekcyjnej chciałyby pokazywać klientom trójwymiarowe modele budynków i wnętrz. Urządzenie jest dość skomplikowane, ponieważ w obudowie pracują dwa projektory Full-HD. Światło, emitowane przez dwa układy, po jednym dla każdego oka, zbiega się na wspólnym lustrze. Dlatego z zewnątrz widzimy tylko jeden system optyczny.

Audio Show 2010

22-40 12 2010 01W dniach 6-7 listopada odbyła się czternasta edycja Audio Show. Trzy warszawskie hotele po raz kolejny zostały wypełnione sprzętem grającym z najwyższej półki. Zwiedzający mogli się zapoznać z możliwościami systemów hi-fi, których ceny idą w setki tysięcy złotych. Niektóre rarytasy sprowadzono specjalnie na tę okazję. Chętnych nie brakowało, choć pogoda była, jak zwykle, paskudna.

 

Sobieski
Poprzednia edycja pobiła wszelkie rekordy. W tym roku zwiększyła się liczba wystawców (73) i pokoi (76), ale zwiedzających jakby ubyło. Termin wydawał się szczęśliwszy niż w poprzednich latach, ale nie było aż takich tłumów, jak rok temu. Pozytywna wiadomość jest taka, że wystawa wreszcie przyciągnęła wiele osób, które po raz pierwszy zetknęły się z audiofilskim sprzętem.

Szaleństwo i odnowa - Musical Fidelity

20-25 02 2011 01Musical Fidelity należy do najbardziej oryginalnych producentów sprzętu hi-fi. Firma o blisko 30-letniej historii została założona przez ekscentrycznego klarnecistę, Anthony Michaelsona.

Jego pierwsze urządzenia wyglądały skromnie, ale wielu słuchaczy oczarowały brzmieniem. Po pierwszych sukcesach zaczęła się era oryginalnego wzornictwa. W tamtych czasach pokazanie aluminiowego wzmacniacza ze złotymi pokrętłami albo serii urządzeń w kształcie grubych rur stojących na długich belkach było czymś niecodziennym.

Druga generacja - LG

16-17 05 2011 0114 kwietnia LG zorganizowało w Warszawie konferencję prasową, na której zaprezentowało wchodzące właśnie na rynek telewizory 3D drugiej generacji. Oprócz tłumaczenia zawiłości technicznych i wykresów pokazujących rosnące zadowolenie klientów, znalazł się też czas na kilka pokazów praktycznych i prób przewidywania przyszłości trójwymiarowego obrazu.

Problemy z trzecim wymiarem
Na większości tego typu spotkań panuje atmosfera hurraoptymizmu. Jednak w przypadku telewizorów 3D radość z wprowadzania nowych technologii stłumiły wyniki sprzedaży. Według przedstawicieli LG, w ubiegłym roku telewizory 3D stanowiły zaledwie 1% wszystkich sprzedanych odbiorników. Trudno mówić o sukcesie. Trójwymiarowa telewizja w domach zupełnie się nie przyjęła.
Problemów jest kilka. Pierwszy to mało materiału 3D. Drugi to cena, dla wielu wciąż zaporowa. Ale przecież z podobnymi kłopotami borykały się wszystkie nowinki techniczne, a mimo to wielu z nich udało się w końcu przebić.

IFA 2011

12-15 10 2011 01W dniach 2-7 września odbyła się w Berlinie jedna z największych na świecie wystaw elektroniki użytkowej – IFA. Do kompleksu hal targowych Messe ze swoimi najnowszymi produktami zjechali się nie tylko przedstawiciele wielkich koncernów, ale także mniejsze firmy walczące o uwagę zwiedzających.

Rozmiary berlińskiej wystawy, rozmach prezentacji i bogactwo imprez pobocznych robią przytłaczające wrażenie. Nie ma się jednak czemu dziwić, skoro w jednym miejscu swoje nowinki chcą zaprezentować producenci wszelkiego rodzaju sprzętu – od suszarek do kina domowego. W ramach imprezy można było obejrzeć najnowsze telefony komórkowe, wyprasować sobie koszulę, umyć zęby szczoteczką z dyszą sprężonego powietrza, ogolić się, obejrzeć film w trójwymiarowym kinie, a na koniec zjeść kiełbasę z ziemniakami i piwem. Kto planował zobaczyć wszystko w ciągu jednego dnia, musiał się albo srodze zawieść, albo wypić pięć puszek Red Bulla i biegać po halach jak Struś Pędziwiatr. Całe szczęście, że nas najbardziej interesuje sprzęt hi-fi i kino domowe.