HFM

artykulylista3

 

Audio Show 2012

54-70 12 2012 01Obchody Audio Show były, jak zwykle, huczne, efektowne i z przytupem. Centralna część wystawy znajdowała się w hotelu Jan III Sobieski, więc relację zaczynamy od niego.

Organizator już przed rozpoczęciem imprezy informował, że tegoroczna edycja będzie rekordowa pod względem liczby pomieszczeń wystawowych i wynajmujących je firm. Rzeczywiście, impreza rozrosła się do tego stopnia, że do wielu pokoi zwyczajnie nie dało się wejść. W sobotę trzeba się było liczyć z korkami na hotelowych korytarzach. W niedzielę nieco się rozluźniło, ale prawdopodobnie odpowiadały za to konkurencyjne wydarzenia, dla których pozamykano ulice i mosty w stolicy.
Klasyczna formuła relacji z wystawy musiałaby zająć 2/3 objętości pisma, więc w tym roku postanowiliśmy nadać jej nowy kształt. Zamiast długich akapitów proponujemy wyliczankę ilustrowaną zdjęciami.

Na jesienne wieczory - Philips

06-07 10 2009 01Pod koniec września Philips zorganizował w Warszawie konferencję prasową. Prezentował na niej najciekawsze nowości, które niebawem pojawią się w sklepach.

Przeważnie po opuszczeniu podobnego spotkania myślę: znów pokazano dokładnie to, czego można się było spodziewać. Nowe telewizory są tańsze, mają lepsze parametry, są bardziej ekologiczne itd. Tym razem było inaczej. Philips stawia na wysoką jakość. Zestawy stereo z lampowymi przedwzmacniaczami, telewizor o proporcjach 21:9, kolumny do kina domowego o łącznej masie 120 kg, odtwarzacz Blu-ray w obudowie z 3-mm szczotkowanego aluminium – to tylko kilka produktów, które pokazują, że holenderski koncern mierzy wysoko. Ogólny przekaz można zawrzeć w zdaniu: za produkty najwyższej jakości zawsze trzeba zapłacić, ale warto sięgnąć głębiej do portfela, żeby długo cieszyć się z zakupu.
Nie spodziewałem się równie bezkompromisowego podejścia po jednym z największych producentów elektroniki. A jednak.

Srebrny jubileusz - Audio Physic

24-31 11 2009 01Audio Physic to dziś jedna z najbardziej znanych i uznanych firm produkujących kolumny. Niewiele jednak brakowało, by jej działalność zakończyła się spektakularną plajtą. I to nie w dalekiej przeszłości, kiedy stawiała pierwsze kroki na konkurencyjnym rynku, ale przed niespełna dekadą, kiedy cieszyła się już ugruntowaną pozycją.

 

Z jakością dźwięku Audio Physic nigdy nie miał problemów. Po drodze zdarzały mu się, jak wszystkim, mniej udane modele, ale średni poziom pozostawał wysoki. Zawiniły błędy organizacyjne, brak jasnej strategii rozwoju i fortuna utopiona w projekt wzmacniaczy cyfrowych. Zagrożenie bankructwem było tak realne, że doprowadziło do gruntownej reorganizacji funkcjonowania i zmiany struktury właścicielskiej. Audio Physic w nowym wcieleniu uporządkował model działania, usystematyzował ofertę i skoncentrował się na tym, co zawsze wychodziło mu najlepiej – produkcji kolumn. I tylko jedno przez cały ten czas się nie zmieniło – nadal nie ma problemów z jakością dźwięku.

Panasonic PT-AE4000

34-35 12 2009 01Na początku października Panasonic zorganizował w Warszawie konferencję prasową. Nie była to jednak prezentacja licznych nowości i planów na nadchodzący sezon, ale pokaz możliwości jednego, za to wyrafinowanego produktu.

Flagowy projektor Full HD PT-AE4000 skonstruowano dla osób, które chcą sobie urządzić w domu prawdziwe kino i nie uznają kompromisów. Jego twórcom przyświecała prosta idea: stworzyć urządzenie dające obraz zgodny z zamysłem realizatorów filmu.
Wystarczy krótki kontakt z nowym Panasonikiem, by się przekonać, że to nie przelewki. Wygląda poważnie i wzbudza szacunek słusznymi gabarytami. Kanciastą, czarną bryłę opracowano najwyraźniej z myślą o wygodnym montażu pod sufitem, a nie po to, by ładnie się prezentowała na stoliku czy sklepowej półce.

Audio Show 2009

14-26 12 2009 01Sobieski

Święta, święta i po świętach, chciałoby się powiedzieć, gdy opadły emocje związane z Audio Show. Tegoroczna edycja, już trzynasta, na pewno nie była pechowa.

W 75 salach swoje precjoza zaprezentowało 69 wystawców, najwięcej w dotychczasowej karierze Audio Show. Ilości marek chyba nikt nie był w stanie zliczyć, co tylko dobrze świadczy o kondycji rodzimego rynku hi-fi. Jeśli się pokusić o analizę wcześniejszych lat i zmiany w wielkości wystawy potraktować jako indeks wyprzedzający koniunkturę, to niedługo czeka nas świetlana przyszłość. W dodatku, w przeciwieństwie do poprzednich edycji, praktycznie nie spotkałem się z negatywnymi opiniami na temat sprzętu, kultury wystawców czy zwiedzających. Zanim jednak przejdę do szczegółowej relacji, garść uwag natury ogólnej.

High-End Monachium 2010

14-28 06 2010 01Tegoroczna edycja High-Endu była 29. w historii tej największej w Europie wystawy sprzętu grającego. Nikt nie ma wątpliwości, że strategia organizatorów, polegająca na ustawieniu się w opozycji do berlińskiej IF-y, była słuszna. IFA jest masowa, High-End – wyspecjalizowany, z nutką elitarności. Odkąd w Berlinie pojawiły się lodówki i opiekacze do kanapek, tylko najwytrwalsi audiofile wyruszają tam na poszukiwanie dobrego dźwięku. Reszta przeprogramowała nawigacje w samochodach na Monachium i wygląda na to, że tak już zostanie.

 

Jak co roku – pierwszy dzień był branżowy, pozostałe – otwarte dla publiczności. Organizatorzy zachęcają do zwiedzania całymi rodzinami, oferując wejściówkę 2 plus 3 w cenie 20 euro. Bilet dla jednej osoby kosztuje 10 euro za dzień. Nie przewidziano karnetów na całość.
W czwartkowe południe organizowana jest konferencja prasowa, która w lwiej części składa się z omówienia rosnącej rangi imprezy oraz zainteresowania klientów biznesowych i audiofilów.