HFM

artykulylista3

 

Srebrny jubileusz - Audio Physic

24-31 11 2009 01Audio Physic to dziś jedna z najbardziej znanych i uznanych firm produkujących kolumny. Niewiele jednak brakowało, by jej działalność zakończyła się spektakularną plajtą. I to nie w dalekiej przeszłości, kiedy stawiała pierwsze kroki na konkurencyjnym rynku, ale przed niespełna dekadą, kiedy cieszyła się już ugruntowaną pozycją.

 

Z jakością dźwięku Audio Physic nigdy nie miał problemów. Po drodze zdarzały mu się, jak wszystkim, mniej udane modele, ale średni poziom pozostawał wysoki. Zawiniły błędy organizacyjne, brak jasnej strategii rozwoju i fortuna utopiona w projekt wzmacniaczy cyfrowych. Zagrożenie bankructwem było tak realne, że doprowadziło do gruntownej reorganizacji funkcjonowania i zmiany struktury właścicielskiej. Audio Physic w nowym wcieleniu uporządkował model działania, usystematyzował ofertę i skoncentrował się na tym, co zawsze wychodziło mu najlepiej – produkcji kolumn. I tylko jedno przez cały ten czas się nie zmieniło – nadal nie ma problemów z jakością dźwięku.

Panasonic PT-AE4000

34-35 12 2009 01Na początku października Panasonic zorganizował w Warszawie konferencję prasową. Nie była to jednak prezentacja licznych nowości i planów na nadchodzący sezon, ale pokaz możliwości jednego, za to wyrafinowanego produktu.

Flagowy projektor Full HD PT-AE4000 skonstruowano dla osób, które chcą sobie urządzić w domu prawdziwe kino i nie uznają kompromisów. Jego twórcom przyświecała prosta idea: stworzyć urządzenie dające obraz zgodny z zamysłem realizatorów filmu.
Wystarczy krótki kontakt z nowym Panasonikiem, by się przekonać, że to nie przelewki. Wygląda poważnie i wzbudza szacunek słusznymi gabarytami. Kanciastą, czarną bryłę opracowano najwyraźniej z myślą o wygodnym montażu pod sufitem, a nie po to, by ładnie się prezentowała na stoliku czy sklepowej półce.

Audio Show 2009

14-26 12 2009 01Sobieski

Święta, święta i po świętach, chciałoby się powiedzieć, gdy opadły emocje związane z Audio Show. Tegoroczna edycja, już trzynasta, na pewno nie była pechowa.

W 75 salach swoje precjoza zaprezentowało 69 wystawców, najwięcej w dotychczasowej karierze Audio Show. Ilości marek chyba nikt nie był w stanie zliczyć, co tylko dobrze świadczy o kondycji rodzimego rynku hi-fi. Jeśli się pokusić o analizę wcześniejszych lat i zmiany w wielkości wystawy potraktować jako indeks wyprzedzający koniunkturę, to niedługo czeka nas świetlana przyszłość. W dodatku, w przeciwieństwie do poprzednich edycji, praktycznie nie spotkałem się z negatywnymi opiniami na temat sprzętu, kultury wystawców czy zwiedzających. Zanim jednak przejdę do szczegółowej relacji, garść uwag natury ogólnej.

High-End Monachium 2010

14-28 06 2010 01Tegoroczna edycja High-Endu była 29. w historii tej największej w Europie wystawy sprzętu grającego. Nikt nie ma wątpliwości, że strategia organizatorów, polegająca na ustawieniu się w opozycji do berlińskiej IF-y, była słuszna. IFA jest masowa, High-End – wyspecjalizowany, z nutką elitarności. Odkąd w Berlinie pojawiły się lodówki i opiekacze do kanapek, tylko najwytrwalsi audiofile wyruszają tam na poszukiwanie dobrego dźwięku. Reszta przeprogramowała nawigacje w samochodach na Monachium i wygląda na to, że tak już zostanie.

 

Jak co roku – pierwszy dzień był branżowy, pozostałe – otwarte dla publiczności. Organizatorzy zachęcają do zwiedzania całymi rodzinami, oferując wejściówkę 2 plus 3 w cenie 20 euro. Bilet dla jednej osoby kosztuje 10 euro za dzień. Nie przewidziano karnetów na całość.
W czwartkowe południe organizowana jest konferencja prasowa, która w lwiej części składa się z omówienia rosnącej rangi imprezy oraz zainteresowania klientów biznesowych i audiofilów.

W domu lepiej niż w kinie - Philips

18 09 2010 01Pod koniec wakacji Philips zorganizował konferencję prasową, na której można było obejrzeć produkty mające się niebawem pojawić w sklepach oraz poznać wizję rozwoju firmy na najbliższe lata.

 

Firma nadal koncentruje się na kinie domowym. Ano właśnie – kino czy dom? Na to pytanie starano się udzielić odpowiedzi. Wnioski przemawiały na korzyść oglądania filmów w domu. A jak to wygląda u Philipsa?
Praktycznie wszyscy producenci telewizorów zmierzają w tym samym kierunku i ścigają się na parametry. Klientom już trudno się połapać. 100 Hz, 200 Hz, HDMI 1.2, 1.3 czy 1.4? Plazma, LCD czy LED? 3D pasywne i aktywne. Mocniejsze procesory, nowsze sposoby obróbki obrazu, cieńsze panele, mniejsze zużycie energii, Internet, Wi-Fi... Podobno „więcej” oznacza postęp. Philips również bierze udział w tym wyścigu, ale na prezentacji można było dostrzec coś jeszcze.

LG 3D - Trzeci wymiar nabiera kształtów

18-19 11 2010 0114 października LG zorganizowało konferencję, na której zaprezentowano najnowsze urządzenia i omówiono strategię na najbliższy czas. Wśród nowości znalazły się telewizory, zestawy kina domowego, projektory i odtwarzacze Blu-ray, a także monitory komputerowe. Wszystko podporządkowano jednemu celowi – wprowadzeniu trójwymiarowego obrazu do naszych domów.

 

Choć zabawa z trzecim wymiarem zaczęła się stosunkowo niedawno, to już dziś koncerny elektroniczne wiążą swoją przyszłość z rozwojem tej technologii. Nic dziwnego, że prezentacja LG zaczęła się od wykresów i słupków pokazujących prognozowany wzrost sprzedaży telewizorów z podświetleniem LED, modeli 3D i ekranów mogących się łączyć z Internetem. Wszystkie oczywiście szybowały w górę, ale dla klientów najważniejsze jest to, co można kupić już dziś.
W sali wystawowej zgromadzono mnóstwo sprzętu, począwszy od ekranów, przez rzutniki i zestawy głośnikowe, a na odtwarzaczach z łącznością bezprzewodową i wbudowanym dyskiem kończąc. Wszystko to było jednak tylko dodatkiem do trójwymiarowych ekranów. Uczestnicy spotkania mieli możliwość porównania różnych modeli i technologii prowadzących do uzyskania efektu 3D.
Gwiazdą przedstawienia był projektor CF3D. To potężna profesjonalna maszyna, przeznaczona dla bardzo zamożnych użytkowników oraz firm, które chcą urządzać w swoich siedzibach trójwymiarowe projekcje. Na przykład biur architektonicznych, które we własnej salce projekcyjnej chciałyby pokazywać klientom trójwymiarowe modele budynków i wnętrz. Urządzenie jest dość skomplikowane, ponieważ w obudowie pracują dwa projektory Full-HD. Światło, emitowane przez dwa układy, po jednym dla każdego oka, zbiega się na wspólnym lustrze. Dlatego z zewnątrz widzimy tylko jeden system optyczny.