HFM

artykulylista3

 

Audio Show - Radisson Blu Sobieski 2014

audioshow hfm012015005Osiemnasta edycja Audio Show już za nami. Impreza spotkała się z dużym zainteresowaniem zwiedzających. Na kupno biletu chwilami trzeba było czekać ponad 20 minut.

Wewnątrz panował tłok nie widziany od czasów największego zainteresowania kinem domowym, a przecież do dyspozycji zwiedzających było najwięcej pomieszczeń w historii imprezy. Wystawa zajęła 110 pokoi w trzech hotelach, w tym ponad 90 w samym Sobieskim. Do tego stoiska z prasą, słuchawkami i płytami, ustawione w hotelowych hallach. Było na co popatrzeć.

Nowa odsłona Focala

Foc3
Tuż przed rozpoczęciem wystawy High End 2014 w Monachium świat hi-fi obiegła elektryzująca wiadomość. Tajemniczy inwestor przejmuje Focala! Nazywa się VAG, więc pewnie to Chińczycy (analogia z IAG aż nazbyt oczywista). W dodatku Jacques Mahul rozstaje się z firmą. Pewnie zmusili go do odejścia, jak D’Agostino z Krella. Nikt nie wie, co będzie dalej. Niedługo wszystko się wyjaśni.

I się wyjaśniło. Miejskie legendy miewają długi żywot, ale nie tym razem. Dwa dni później, na oficjalnej konferencji prasowej, przedstawiciele Focala i Naima omówili najważniejsze aspekty transakcji oraz prognozy dotyczące przyszłości firmy. Nie omieszkali przy tym wspomnieć o kilku nowych produktach.
 

Prymusi

58-59 01 2014 01Na Audio Show 2013 przysłuchiwałem się prezentacjom w hotelach Golden Tulip i Bristol.

Większość wystawców skoncentrowała się na sprzęcie klasy high-end, choć zdarzały się wyjątki, jak kosztujące niecałe 10000 zł, a grające miękko i muzykalnie polskie kolumny Sounddeco F3. Z „dużych” systemów moją szczególną uwagę zwróciły cztery – rasowe, świetnie zestawione i, wydawać by się mogło, ignorujące ograniczenia akustyki hotelowych pomieszczeń.

System S3000

16-18 07 2013 0128 maja 2013 Yamaha zorganizowała w Hamburgu konferencję prasową dla dziennikarzy z europejskich pism specjalistycznych. Okazja nadarzyła się nie byle jaka – oficjalna premiera flagowego systemu stereo oraz dzielonego wzmacniacza AV.

Nowymi modelami japoński koncern chce zainteresować wymagających i – co tu kryć – dobrze sytuowanych audiofilów. Przewidywane ceny wzmacniacza A-S3000 i odtwarzacza CD-S3000 będą się wahać w okolicach 6000 euro za element.
Systemem S3000 Yamaha chce wejść do segmentu zarezerwowanego dla produktów pochodzących z manufaktur specjalistycznych. Odbiorców ma skusić najwyższa jakość wykonania, przemyślany układ elektroniczny, dopracowana mechanika oraz nostalgiczne wzornictwo, odwołujące się do stylistyki lat 70. Nowe urządzenia mają przyciągać oko, przekonywać jakością materiałów i czarować brzmieniem. Nie zapomniano także o funkcjonalności, spełniającej jak najbardziej współczesne standardy.

Philips iLab – centrum innowacji w Leuven

08-13 05 2013 01Na początku lutego biuro prasowe Philipsa rozesłało do dziennikarzy i agencji prasowych oficjalny komunikat o sprzedaży działu audio japońskiej firmie Funai. Mimo że obaj producenci współpracowali od 25 lat, komunikat o sprzedaży najbardziej tradycyjnego segmentu działalności koncernu wywołał w branży liczne spekulacje.

Najbardziej kasandryczne wizje zakładały przeniesienie całej aktywności do Azji, rezygnację z działalności badawczo-rozwojowej i rabunkową eksploatację istniejących rozwiązań z pominięciem reżimu technologicznego i po jak najniższych kosztach. Funai zapłacił za oddział Philipsa 150 milionów dolarów, którą to kwotę miał odzyskiwać, firmując szanowaną marką produkty bardzo niskiej jakości. Optymiści, których było znacznie mniej, sugerowali, że nie będzie tak źle. Wygląda na to, że mieli rację.

Audio Show 2012

54-70 12 2012 01Obchody Audio Show były, jak zwykle, huczne, efektowne i z przytupem. Centralna część wystawy znajdowała się w hotelu Jan III Sobieski, więc relację zaczynamy od niego.

Organizator już przed rozpoczęciem imprezy informował, że tegoroczna edycja będzie rekordowa pod względem liczby pomieszczeń wystawowych i wynajmujących je firm. Rzeczywiście, impreza rozrosła się do tego stopnia, że do wielu pokoi zwyczajnie nie dało się wejść. W sobotę trzeba się było liczyć z korkami na hotelowych korytarzach. W niedzielę nieco się rozluźniło, ale prawdopodobnie odpowiadały za to konkurencyjne wydarzenia, dla których pozamykano ulice i mosty w stolicy.
Klasyczna formuła relacji z wystawy musiałaby zająć 2/3 objętości pisma, więc w tym roku postanowiliśmy nadać jej nowy kształt. Zamiast długich akapitów proponujemy wyliczankę ilustrowaną zdjęciami.