HFM

artykulylista3

 

Monobloki Octave

OctaveMRE220Octave opracowało kolejny wzmacniacz z lampami KT120. Monobloki MRE220 bazują na stereofonicznej końcówce mocy RE290.
Aktualnie Octave proponuje trzy wzmacniacze zaprojektowane specjalnie pod kątem KT120 – obok wymienionej końcówki stereo i monobloków jest jeszcze zintegrowany V110.
Jak na konstrukcję lampową, MRE220 charakteryzuje się imponującymi osiągami. W każdym kanale pracują cztery tetrody KT120, z których uzyskano moc aż 220 W/4 Ω RMS i 300 W w impulsie. Układ pracuje stabilnie do 2,5 Ω, a odstęp od szumu przekracza 116 dB!

Leben CS-300F

LebenCS-300FLeben kontynuuje dobrą passę modelu CS-300. Po wersji bazowej, a następnie ulepszonych CS-300X oraz CS-300S, przyszedł czas na CS-300F.
Miniaturowa „trzysetka” to udana konstrukcja, której chyba nie sposób nie lubić. Poza tym jest relatywnie niedroga, co czyni ją dostępną nie tylko dla wybrańców. Konstruktor i właściciel Lebena, Taku Hyodo, jest świadomy jej brzmieniowych i komercyjnych walorów, dlatego co jakiś czas proponuje kolejne modyfikacje.
Podstawowy CS-300 wykorzystywał w stopniu mocy po dwie popularne pentody EL84. Trzysetka z dopiskiem „F” to już coś o wiele bardziej wyrafinowanego.

Sieciówki Acrolinka

Acrolink7N-PC5500Acrolink rozbudował serię 7N o dwa przewody zasilające. Podobnie jak najnowsze modele sygnałowe, sieciówki 7N-PC7500 i 7N-PC5500 zawierają przewodniki z bardzo czystej miedzi D.U.C.C., produkowanej przez Mitsubishi.
7N-PC7500 składa się z trzech żył, z których każdą spleciono ze stu drucików o średnicy 0,26 mm. Izolacja to hybrydowy poliolefin oraz połączenie hybrydowego poliolefinu, wolframu i proszku węglowego. Dwuwarstwowy ekran składa się z powłoki z tworzywa sztucznego i owiniętej wokół niej miedzianej taśmy. Całość jest tak gęsta, że pokrywa kabel niemal w 100 %. Pojemność gotowego przewodu wynosi 12 pF/m, a średnica: 12 mm.

Harman BDS 330

HarmanBDS330Harman/Kardon opracował kolejny kompaktowy system kina domowego. BDS 330 składa się z jednostki centralnej, dwóch satelitek i aktywnego subwoofera. BDS 330 to zestaw 2.1 wyposażony w algorytm Dolby Virtual Speaker, symulujący efekty surround z dwóch kolumn ustawionych przed słuchaczem.
Satelity to głośniki dwudrożne, z 7,5-cm głośnikiem średniotonowym i kopułką wysokotonową o średnicy 13 mm. W subwooferze HKTS 160SUB zamontowano przetwornik o średnicy 20 cm. Wzmacniacz dysponuje mocą 65 W na kanał.

Zakrzywiony OLED

ZakrzywioneLGLG Electronics, jako pierwszy producent na świecie, rozpoczął sprzedaż 55-calowych telewizorów OLED TV. Model EA9800 wyposażono w zakrzywiony ekran o przekątnej 55 cali.
W kwietniu 2013 LG rozpoczęło przyjmowanie zapisów na swój pierwszy duży telewizor wykonany w technologii OLED. Akcja przedsprzedaży objęła ponad 1400 sklepów w Korei Południowej. Premierowo 55 EA9800 jest oferowany w cenie 15 mln wonów, co w przybliżeniu daje 13500 USD. LG jest pierwszym i jak dotąd jedynym producentem, który wprowadził na rynek telewizor OLED z zakrzywionym ekranem. Koncern ma nadzieję zająć czołową pozycję w segmencie OLED-ów. Według prognoz firmy DisplaySearch, do roku 2016 sprzedaż w tym segmencie może sięgnąć 7 mln. sztuk.
Zakrzywiony ekran ma zapewnić w domowych warunkach wrażenia podobne do tych, których widz doświadcza w kinach IMAX. W wyniku prac badawczych (według deklaracji producenta trwały pięć lat) opracowano jego optymalne zakrzywienie, które sprawia, że wszystkie punkty powierzchni wyświetlacza są jednakowo oddalone od oczu widza. Dzięki temu unika się zniekształceń na brzegach i zacierania szczegółów.
Telewizor ma tylko 4,3 mm grubości i waży niespełna 17 kg. Opatentowana technologia wyświetlania WRGB ma dawać wyjątkowo żywy i realistyczny obraz. Na każde trzy podstawowe subpiksele (czerwony, niebieski i zielony) przypada jeden dodatkowy – biały, dzięki czemu odwzorowanie barw ma być lepsze niż w konwencjonalnych rozwiązaniach. Funkcja Color Refiner dodatkowo poprawia właściwości kolorów.
EA9800 cechuje się bardzo wysokim współczynnikiem kontrastu, który w dużym stopniu uniezależnia jakość obrazu od kąta oglądania i natężenia światła w pomieszczeniu.
Dźwięk odtwarzają cienkie głośniki wbudowane w przezroczystą podstawę. Dzięki takiej lokalizacji nie zaburzają wysmakowanej stylistyki. Na razie LG sprzedaje swój zakrzywiony OLED tylko w Korei. W najbliższych miesiącach powinny się pojawić informacje o dostępności i cenach na innych rynkach.

SR6008 i SR5008

MarantzSR600801Marantz, celebrujący w tym roku swoje 60-lecie, przedstawia dwa nowe amplitunery sieciowe A/V odświeżając tym samym swoje portfolio produktowe. SR6008 i SR5008 zapewniają znakomitą jakość dźwięku, najnowsze funkcje sieciowe plus doskonałe wrażenia z ich obsługi. Amplitunery te będą dostępne w Europie w czarnym lub srebrno-złotym wykończeniu od lipca. Jak można się spodziewać po każdym amplitunerze A/V Marantz, w nowych SR-ach położono specjalny nacisk na jakość dźwięku, tworząc możliwość doświadczania wciągającego i bardzo szczegółowego dźwięku przestrzennego. Wraz z najnowszą topologią „current feedback” i własną technologią HDAM, oba amplitunery posiadają moc i finezję, która może zadziwiać każdego audiofila. Nie jest zaskoczeniem, że SR6008 i SR5008 posiadają wszystkie sieciowe funkcjonalności, wliczając w to AirPlay, radio internetowe, serwisy muzyczne Spotify i last.fm, a nawet wsparcie dla Windows 8/RT. Dzięki standardowi DLNA można łatwo przesyłać strumieniowo swoje ulubione utwory z dysku sieciowego w domu, także o jakości HD audio (WAV HD, FLAC HD, Apple lossless), a odtwarzanie bez przerw (gapless) umożliwi pełne doświadczanie muzyki koncertowej. Dodatkowo do dyspozycji mamy wielojęzyczne wsparcie Setup Assistant, także w języku polskim, intuicyjny graficzny interfejs użytkownika i aplikację Marantz Remote App dla urządzeń iOS i Android.
SR5008 posiada 7-kanałowy wzmacniacz o konstrukcji dyskretnej i mocy 180 W na kanał. Oferuje siedem wejść HDMI 3D/4k/ARC (Audio Return Channel), w tym jedno z nich wygodnie umieszczone z przodu dla łatwego i szybkiego podłączenia smartfona czy kamery. Wideo o mniejszej rozdzielczości może być skalowane do rozdzielczości Full-HD, czy nawet 4k dla jeszcze lepszych wrażeń. Dodatkowe funkcjonalności poprawiają ogólne wrażenia z użytkowania tego sprzętu: automatyczne kalibracja dźwięku przestrzennego z Audyssey MultiEQ XT i Dynamic Volume Control. Multiroom z elastycznym multi-source i tryb „video-off” zapewnia cieszenie się muzyką i filmami w prawdziwie dynamicznym stylu Marantz. Wszystko to sprawia, że SR5008 jest doskonałą kombinacją stylu, mocy i łatwości obsługi.
Wymagający entuzjaści kina domowego, głodni jeszcze większej mocy i ilości funkcji, mogą wybrać wyższy model – SR6008. Jest on wyposażony w sekcję wzmacniacza o mocy 7x 185 W, siedem wejść HDMI i dwa wyjścia. Technologia InstaPrevue umożliwia podgląd wszystkich podłączonych do wejść źródeł HDMI na ekranie, w formie podglądu obraz-w-obrazie; drugi port HDMI pozwala innym odbiorcom cieszyć się dźwiękiem i obrazem lub muzyką w innym pokoju. Dotychczas dostępne tylko w wyższej klasy urządzeniach, teraz też w SR6008, dostępne są Audyssey DSX i DTS NeoX 7.1 do obsługi dodatkowych kanałów efektowych (dodatkowe głośniki surround przód Wide i Height). Dodatkowo, nowe urządzenie wspiera wyjście drugiej strefy ze źródeł cyfrowych (HDMI, optical, coaxial lub sieć) do odtwarzania różnej zawartości audio w tym samym czasie w głównym pomieszczeniu i w drugim pomieszczeniu. Wejście Phono MM dla fanów winyli jest także dostępne, analogicznie jak Audyssey MultEQ XT Pro, najbardziej dokładny system kalibracji pomieszczenia z algorytmem optymalizacji jaki jest aktualnie dostępny. Aluminiowy front dopełnia całości tego amplitunera A/V klasy premium.

Źródło: Horn